Bienvenidos en Latina America!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van erikrikken - WaarBenJij.nu Bienvenidos en Latina America!!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van erikrikken - WaarBenJij.nu

Bienvenidos en Latina America!!!

Door: Webmaster

30 September 2006 | Peru, Arequipa

Hola todas!

Hier mijn eerste bericht vanuit het Zuid Amerikaanse. De aankomende 10 weken zal ik jullie op de hoogte houden van mij bevindingen hier. De bedoeling is dat ik samen met een vriend uit Bemmel (marijnvanluijk.waarbenjij.nu)in 2,5 maand Peru, Bolivia, Argentina en Chili ga bezoeken!

Ik ben nu een week in Peru. Op dit moment zit nu in Arequipa; een zuidelijke stad in het zuiden van Peru. Maar ik heb niet stil gezeten! Eerst in Quito (Ecuador) een 2 uur lange city tour gemaakt. Was heel kort maar wel een indruk van het land gekregen!

Daarna doorvlucht naar Lima! Op het vliegveld daar een totale chaos van mensen. De helft van de inwoners van Peru woont hier (8 miljoen). Stad is niet echt aantrekkelijk hangt namelijk altijd een smok over de stad! Naar een paar dagen naar
Ica met sandboarden en Buggy rijden in de woestijn. Dit was echt helemaal af! Super dagen gehad daar! Veel natuur gezien ook al met de plaatselijke fauna in contact geweest. Ben namelijk lekker in een zee-egel gaan staan!! Redelijk pijnlijk.

Nu in Arequipa. Kom net terug van een plaatselijke McDonalds waar ze in plaats van hamburgers, Cavia´s op het menu hadden staan. Ff wennen als hij met kop en poten gefrituurd op je bord ligt maar gewoon doen. Tot nu toe geen bijwerkingen!

Meest opvallende dingen in ZA:
1. Alle, maar dan ook alle mannen kunnen dansen
2. Mensen zijn heel hartelijk en open
3. Heel veel taxi´s
4. Hele mooie natuur
5. Veel lekkere biertjes! Plaatselijke merken!
6. Alle bonnetjes van wat je koopt worden uitgeschreven op ´old school´ papiertjes
7. Cavia´s zijn hier geen huisdieren;)(staan hier lekker op de menu kaart, redlijk te eten ook!)

Hou jullie op de hoogte! Abrazo Enrique

ps. bellen en smsen kan! Leuk ook! 005192433928!
Ben op mijn Nederlandse nummer weer bereikbaar in December.

• 01 Oktober 2006 - 09:32

Sjamaan:

Ola Enrique. Wist helemaal niet dat jij al vertrokken was... Maar jij zit dus gewoon in de ZuidAmerikaanse zon. Goeie shit zeg. Ben hartstikke blij voor je dat alle mannen zo goed kunnen dansen, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de peruaanse vrouwen hun moneymaker shaken... Geniet ervan! gr sjamaan

• 01 Oktober 2006 - 10:05

Marieke:

Hola Guapo

Como estas? Veilig aangekomen dus. Zo te lezen voel je je al prima thuis daar in Peru. cavia's eten?? Lijkt mij niets.
    En hebben ze je niet gezegd dat je nooit met de voetjes op de bodem van de zee mag?? Vervelende beesten die zee-egels. Wat helpt is Papaya melk. (spreekt een kenner moest ik in Kenia nl op mijn voet smeren na een aanvaring met zee-egel)
    Geniet ervan en hou ons op de hoogte, is nu nl alweer leuke afleiding van mijn scripte!

Beso grande

Marieke

PS Ik zal wat op de mail zetten over Argentina

• 01 Oktober 2006 - 11:15

Bram:

Ricci,

wat schitterend!! Moest hard lachen om die foto van jou in der deawooo taxi! Have fun,

ciao van Bram

• 01 Oktober 2006 - 14:13

Frederik:

jo erik

Zir nu in Bolivia santa cruz om prezies te zijn. mail even als je deze kant op komt

frederik

• 01 Oktober 2006 - 14:26

TT:

Rikken, mooi dat je goed bent aangkeomen! Goede shit, zee-egeltje iets minder..
    Mooi man cavias eten, hebben ze ook beavers;)
    Enjoy!
    Greetz X TT

• 01 Oktober 2006 - 14:41

Lisa:

Heey Enrique!

Wat super leuk om al die foto's te zien! Dankjewel ook nog voor je mailtje.
    Zorg goed voor jezelf!

Liefs Lisa

• 01 Oktober 2006 - 14:45

A:

hahahaha..
    xx

• 01 Oktober 2006 - 15:36

Leilani:

Hé Erik,leuk zo'n dagboek. En echt geweldig wat je schrijft! Maar cavia's?? Nou ben benieuwd wat je verder gaat beleven! Veel plezier! Lani x

• 01 Oktober 2006 - 16:20

Arturo:

Succes met je cavia daar!

Disfruta,

Arturo

• 01 Oktober 2006 - 20:23

Roog:

He Rikken, dit ziet er beter uit. Goede shit! Alvast heel veel plezier de komende dagen. En ik zou zeggen, gooi die zeeegel ook maar in de frituur!
    Groeten uit Maas,
    Hoi hoi

• 02 Oktober 2006 - 00:33

Rob:

Hey neefje, ik vind het echt super dat jullie het zo naar jullie zin hebben, ik moet zeggen dat het hier ook helemaal niet verkeerd is op curacao, te warm mooie vrouwen en te lekker eten en het strand op 5 min rijden, heerlijk hoor... hey gaat je goed kerel.
    groetjes robbie

• 02 Oktober 2006 - 07:23

Sara:

Mooi verhaal! En nu Teva's kopen, haha ;)
    Je nummer klopt niet. Voor de mensen die Erik willen smsen: 0051192433928.
    Geniet!!
    X Sara

• 02 Oktober 2006 - 10:35

Paolo:

Heel vet Rikken! Ben jaloers. Geniet er van, zodra je het weet ben je weer in Olanda, aan de arbeid...en dat wil je niet hebben!!!
    Onthoud de mooie plekjes en goede tips!
    Laterss beso

• 02 Oktober 2006 - 11:48

Eva:

Hey Erik!
    Wat heerlijk voor je lekker weg. Ik zit op dit moment in Perth (Australie/New Zeeland voor een jaar) :) Zal mijn site naar je doormailen.
    Veel plezier en genietse!
    Groetjes Eva

• 02 Oktober 2006 - 17:15

Merrie:

Mooie Cavia Rikken!

later

• 03 Oktober 2006 - 08:54

Gopie:

Polonaise voor die mannen... Dat is pas dansen.
    Enjoy

• 03 Oktober 2006 - 20:20

Norine:

Goed verhaal, vooral die cavia's. Nou ja zo heeft ieder land zijn specialiteiten. Volgens onderzoek zit de bewegelijkheid/flexibiliteit van mensen hem in het feit of de moeder tijdens de zwangerschap veel vis eet. Indien ja erg flexi peepz. Indien niet heeft mama tijdens de zwangerschap iets te veel kaas en gemaksproducten als kroketachtigen gegeeten. Gewoon ter info.
    Have Fun

Dikke zoen

• 04 Oktober 2006 - 14:56

P. Aardenslager:

In de oorlog aten we cavia's als de B52ers om onze oren vlogen!

• 05 Oktober 2006 - 09:25

R.Rikken:

Hallo Erik,Gelukkig gaat het goed met jou en Marijn.Ook telefonisch is het gelukt.Hier alles goed,schilderwerk komt waarschijnlijk niet af.Elise gaat volgende week beginnen(had een weekje griep)Astrid is 7 0kt jarig. love pa

• 05 Oktober 2006 - 10:02

Jos Mijland:

Beste Erik en Marijn.

Met hulp van pa jullie website gevonden. Leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen. Het vergaal van de cavia's had ik al van onze Christel gehoord, die is een aantal jaren ook in Peru geweest. Het is maar wat je lekker vindt, maar elk land heeft nu eenmaal zijn eigenaardigheden. Wat denken de Peruanen bv over onze gewoonte om bloedwordt te maken. Is natuurlijk ook tamelijk onhygienisch. Ik neem aan dat jullie de overblijfselen van de Inca's (of waren het Azteken?) gaan bezoeken. Schrijnt erg indrukwekkend te zijn. Peru is ook gezegend met de hoogste spoorlijn ter wereld. Een must voor elke toerist. Je vindt ongetwijfeld waar en hoe je een en ander kunt bezoeken. Veel plezier en we houden je in de gaten.

Groet,

Jos en Riet.

• 06 Oktober 2006 - 14:23

Niek:

He baasjes, zo te zien hebben jullie het erg naar de zin daar in het mooie Bolivia, en ik maar werken he...
    laterz Niek, drink er een extra op mij..
    Veel plezier nog.

X Niek

• 06 Oktober 2006 - 19:02

Mahid:

Hoi mannen, te leuk verhaal rikken, zo sta je met je kroket halverwege in de kroeg inHollaindaise dan met een dikke hamster in de mountains in peru zo zie je maar weer bekende voorwerpen zie je eigelijk altijd en overal waar je maar komt! Mooie foto trouwens die waarop je je nationalisme tot en met laat zien, goed man.. laat snel je bevindingen delen... gr Mahid

• 07 Oktober 2006 - 13:55

Caro:

Wat een gave verhalen! Ben jaloers, geniet ervan! en ik zal snel zorgen dat er wat informatie over Bolivia op je mail verschijnt, un beso! Caroline

• 07 Oktober 2006 - 17:09

Marly:

He Enrique,

Mooie verhalen, nu al! Goed dat je alle lokale lekkernijen en drankjes probeert, de lokale bieren doen het altijd erg goed is mijn ervaring, hebben ze daar ook alleen maar liters i.p.v. die kleine flesjes die ze hier hebben? (In Ghana wel!!!)
    Enjoy!

dikke kus Tarly

• 07 Oktober 2006 - 19:46

Nina (DK):

Hey Bro!

Long time no see! I have no ide what's written on this site! My dutch is not goodt ;-) But I hope you are doing all rigth and having fun!

Kisses Nina

• 10 Oktober 2006 - 08:47

Marlenos:

Enrique! De Chouffes bij 't Pothuiske lijken inmiddels weer eeuwen geleden! Al een hoop meegemaakt lees ik, mooi dat je zo aant genieten bent! Zet snel maar weer ns een nieuwe update op de mail, want ben wel benieuwd waar je nu uithangt! Enjoy! X Marlene

• 11 Oktober 2006 - 10:44

Hubèrt:

Hey Enrique,

mooi dat de rondreis mooi begonnen is! Zuid-amerika is volgens mij 1 van de mooiste en leukste plekjes op deze bol om te reizen. Veel plezier daarzo, en houd ons op de hoogte met de mooie belevenissen.

Groet Hubèrt

• 13 Oktober 2006 - 14:29

Sjeep:

Hee Rikkie,

Mooie verhalen over het zuid-amerikaanse!!! Geniet van je cavia-burgers en dansende peruaanse mannen......

Gr Sjeep