Manejar el camion en Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van erikrikken - WaarBenJij.nu Manejar el camion en Argentina! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van erikrikken - WaarBenJij.nu

Manejar el camion en Argentina!

Door: Enrique

16 November 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve mensen!

Een nieuwe update vanuit Argentina, Buenos Aires!!! Het land van het goede eten en de lekkere wijn! Ik ben hier nu twee dagen in Buenos Aires en de dingen die we weer allemaal hebben meegemaakt zijn helemaal af.

Om te beginnen, de vertaling van het bericht in het Nederlands luidt: Vrachtwagen rijden in Argentinie! En dat is precies wat Enrique heeft gedaan, lekker vrachtwagen rijden. Hier kom ik zo op terug, maar ik zal proberen alles op chronologische manier op te schrijven.

Ik was gebleven in Santa Cruz (Bolivia). In totaal daar 4 dagen gebleven. Super stad met heel erg lekker weer, veel luxe en veel mooie vrouwen. Wel raar om zoveel rijkdom te zien in zo'n over het algemeen arm land. Vanuit daar de bus gepakt naar Sucre, duurde immers maar 14 uur. Oh nee toch niet, de wegen en bussen in Bolivia zijn zo slecht dat we er maar liefst 22 uur over hebben gedaan. Vanuit daar door naar Uyuni. Wederom een heerlijk luxe bus met voldoende beenruimte voor mensen uit Nederland! Not. Was even bikkelen naar Uyuni, maar het was het zeker waard!

In Uyuni hebben we een drie daagse tour geboekt naar Salar de Uyuni. Echt indrukwekkend. Je hebt daar een 10.000m2 grote zoutvlakte, helemaal wit, wat super mooi afsteekt bij de blauwe lucht. Daar echt de mooiste natuur ever gezien. Blauwe, groene en rode meren, gijsers, terminale baden, flamengo's, vossen, het kon niet op. Mooie groep mensen met 2 Nederlanders en 2 Spanjaarden, één uit Oviedo zelfs. Heel eluk om het weer over Oviedo te hebben. Eind conclusie: helemaal af.

De tour bracht ons uiteindelijk in Chili (San Pedro de Atacama). Niks te doen daar, echt helemaal niks en ook al helemaal niet weg te komen. Er is een bus naar Salta, maar die zat al vol voor de aankomende week. Vliegtuigen te duur voor woorden, prive jeep zelfde verhaal. Volle dag proberen te regelen om weg te komen uit dat gehucht naar BA! Wat te doen? Kwamen we op het brilliante idee om een auto te huren en daarmee naar BA te rijden. Oh nee, toch niet koste gewoon 800 dollar! Helemaal gek die Chilenen. Ik dacht dat ik gek werd in dat gehucht totdat ik op het brilliante idee kwam om gewoon te liften! Maar aangezien het een zondag was (Zuid Amerika is zeer christelijk) was er haast geen verkeer.

Terugkomend op de titel van het bericht: daar kwam onze vrachtwagenchauffeur en latere vriend Jamés (Brasiliaan)! Super kerel! Konden we met hem mee liften helemaal naar Rafaela (plaatsje op slechts 400 km van BA). En dat allemaal for gratiz! Heel veel lol gehad 2 dagen in de vrachtwagen, in totaal meer dan 1500km afgelegd! En veel meemaken: allereerst het vrachtwagencultuurtje, de nacht buiten op de aanhanger slapen (koud, te koud) en als klapper op de vuurpijl zelf rijden! Moet je voorstellen, Enrique in Argentinie een uur lang rijden in een vrachtwagen van een slordige 20 meter!! (Sorry ouders voor dit onverantwoordelijke gedrag, maar het was helemaal af)! We hadden geen beter besluit kunnen nemen om met hem mee te gaan!

Nu twee dagen in BA! Super stad die heel erg Westers aandoet. Vind het op Barcelona lijken. De aankomende dagen planning maken voor de slechts 17 dagen die mij resteren. Ga daarom nu ook afsluiten om lekker verder te genieten van alles wat BA te bieden heeft!

Het gaat jullie goed, keep in touch, un abrazo fuerte Enrique!

ps. na bijna 2 maanden heb ik eergister afscheid genomen van mijn baard!

• 16 November 2006 - 21:17

Merijn:

tering rikken wat een vette foto's niet normaal meer man. X TT

• 16 November 2006 - 23:17

Joep :

BAH GADVERDAMME, rare Che Guevara baard!!!

• 17 November 2006 - 07:39

Sjeep:

helemaal dol die gasten daar in ZA!! Geef ff het adres, zodat we een setje scheermesjes op kunnen sturen...... :)

• 17 November 2006 - 08:47

Sara:

Als die vieze snor er niet af is als je terug komt... Bah!
    Maar wat een gave foto's! Vooral die Adam foto in de jungle! En dan bedoel ik niet mijn Adam ;)
    XXXX De vrouw

• 17 November 2006 - 10:50

Hubèrt:

Hey Enrique,

ziet er goed uit! Wanneer start jij je revolutie? Kan alles met Bolivar eens in Enrique's worden omgezet.
    Veel succes daarzo,

laters

• 17 November 2006 - 12:36

Bram:

Ola enrique,

je hebt talent! Schitterende verhalen en fotoo's zijn af! Have fun de de laatste weken! tot gauw,

ciao van Bram

• 17 November 2006 - 13:24

Lisa:

Heey Enrique!

Helemaal top om al die foto's te zien en al je verhalen te lezen. Ik denk dat je hiermee veel mensen jaloers maakt ;) Jij maakt ook altijd alles mee ;)

We missen je!
    Liefs Lisa (ook van paps en mams :P)

• 17 November 2006 - 13:46

Azzie!!!:

Oh mijn God Erik!!!!!!!!!!
    Wat geweldig!!!!
    Echt gaaf die foto's!!!!! te humor!!!
    xx je zus

• 17 November 2006 - 13:58

Jeroen:

goeie knots, pfff rrespectt. geniet nog lekker van je laatste maand! ciao jeroen

• 17 November 2006 - 15:49

Roog:

Tering rikken, fotos zijn super! Maar die baard staat je echt niet, behalve natuurlijk in die jungle outfit! Geniet nog ff lekker van de luxe daar in Argentina!
    De groeten,
    Roog
    PS. die snor moet je gewoon laten staan, is helemaal af@!

• 17 November 2006 - 17:59

Arturo:

Wat heb jij een onwijze toplul Rikken!

Groeten,

Arthur

• 17 November 2006 - 18:37

Raoul:

Rikken wat een prachtige verhalen weer.. als ik jou was zou ik Nestle maar snel verruilen voor correspondent bij RTL ha ha! De foto's zijn schitterend, vrachtwagen rijden is nogal mooi, baard eraf lijkt me de juiste beslissing ;-) Ben inmiddels ook hard bezig met de scriptie dus wellicht kunnen we straks een wedstrijdje racen in onze leasebak! Zie je snel, grtz aan Marijn enne rustig aan met de preservativos he MzzzL

• 18 November 2006 - 09:50

Sjamaan:

Dude, in BA zéker naar Club Mint (vrij) & Pacha (zat) gaan. Dolle tenten voor dolle mensen.

• 18 November 2006 - 20:16

Annette En Toon:

Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Voor ons een nieuwe ervaring. Laat je dons nog maar even staan, maar pas op met droge beschuiten!

• 20 November 2006 - 09:24

Marloes Foudraine:

Que feo eres tu con tanto pelo.....

Nog een tip, las cateratas de Iguazu, zeker de moeite waard. kan je ook met de bus komen en als je dan een beetje comfortabel wil reizen neem dan Bus cama...

• 21 November 2006 - 18:10

Elise:

Gaaf Big Brother. Ik ben trots op je! Geweldig. Enne, ik wist het wel: een rossige baard!! AAAH. At least you tried...
    xxx elise

• 21 November 2006 - 23:25

Papa:

Goed weer eens wat te horen van je Erik.Hier is alles nog steeds hetzelfde.
    Geniet nog maar even ,want de tijd vliegt voorbij.Je hebt weer veel meegemaakt en als je thuis komt,zal ik het wel nadere informatie krijgen.
    knuffel
    pa en ma

• 29 November 2006 - 17:41

TT:

rikken heb je net geprobeerd te bellen maar lukt niet. Je nr doet het niet. Helaas. Tot snel maar weer op Nederlandse Bodem tio. Geniet van de laatste dagen!
    X TT

• 01 December 2006 - 11:28

Mieke:

He Enrique!
    Hier je oud collega van Beaumont. Wat gaaaaaafff om te lezen wat je allemaal aant doen bent! Die baard is wel echt te erg! haha! Kan niet he! maar jezus ik zou zo met je ruilen. Het scheeld dat ik zelf nog 4 maandjes stage ga lopen in India, dus das ook weer eens wat anders dan Maastricht! Ik zou zeggen, geniet ervan!
    Kus Miek

• 03 December 2006 - 03:46