Bienvenidos en Cusco! - Reisverslag uit Lima, Peru van erikrikken - WaarBenJij.nu Bienvenidos en Cusco! - Reisverslag uit Lima, Peru van erikrikken - WaarBenJij.nu

Bienvenidos en Cusco!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 Oktober 2006 | Peru, Lima

Hola amigos y amigas!

Hier mijn tweede bericht! Super al jullie reacties op de vorige!! Ik heb in de tussentijd veel dingen gedaan, gezien en ondervonden.

Laat ik beginnen waar ik was gebleven... Uhh ja, dat was dus Arequipa.. Daar nog een twee daagse Colca Caynon tour meegepakt. Diepste ravijn in de wereld! Veel natuur lol en gekkigheid. Heb in de bus terug nog een Karaoke show weggegeven! Was lachen!

Vanuit daar naar Cusco gegaan. Cusco de stad van de Inca´s en ook wel het middenpunt van de wereld genoemd door de Peruanen. Deze stad is klein voor Peruaanse begrippen (400.000 inwoners). Omdat veel mensen de Inca Trail lopen in Peru en dat allemaal vanuit deze stad wordt geregeld zijn er enorm veel toeristen. Goede party´s zijn er dus zeker in de stad! Het lokale biermerk Cuscueño vloeit hier dus rijkelijk! Daarnaast is de Pisco Sour ook een aanrader!

Maar even ter zake, wat heb ik gedaan:

Rafting:
Met een boot een wilde rivier af, genieten van de natuur en heel erg koude tenen krijgen. De sauna en de warme douche daarna waren heerlijk!

Cultuur:
Een dag tour naar Inca ruines in de omgeving gemaakt. En natuurlijk de dagelijkse stadswandelingen van mijn Hostal naar Plaza de Armas!

Inca Trail (zeker ook cultuur):
Meest indrukwekkend! Ik ben de afgelopen week vanaf maandag tot gister nacht hiermee bezig geweest. In 5 dagen loop je vanuit Mollepata naar MachuPicchu (de verborgen Inca stad die nooit door de Spanjaarden is gevonden en zodoende destijds niet is vernield). 5 dagen vol inspanning, natuur en heel veel lol!!
Maandag ochtend om 03.30 opgestaan om aan de barre tocht te beginnen. Onze groep onder leiding van Bryan (voor intimie ook wel Bryan the Lion) bestond uit 15 personen uit alle windstreken!
Om de mail niet te lang te maken de hoogte punten:

1. Mulla´s (kruizing tussen een ezel en een paard) slepen je backpack mee! Was ik heel blij mee omdat ik dacht dat we alles zelf moesten dragen.
2. Natuur. Je ziet in deze dagen zo´n uiteenlopende landschappen. Bergen met sneeuw, jungle, bos, rivieren, laguna´s! Echt heel mooi. Ook veel verschil in klimaat uiteenlopend van -5ºC tot 25ºC.
3. De mensen in de groep. Dolle engelse meiden, die als ze hun mond opentrokken je al aan het lachen hadden.
4. Aguas Calientes! Warme bronnen aan het einde van dag drie om in te onstpannen. Ze hadden daar echter ook IJSKOUDE douches (water rechtstreeks vanuit de bergen). Ik natuurlijk met mijn grote bek een weddenschap gemaakt met een van de engelse meiden dat wie er het langst onderstond de rest van de avond getrakteerd werd op bier. Resultaat: 10 minuten ondergestaan en geen van beide heeft opgegeven en Enrique had de volgende dag een griepje te pakken (38.3ºC)!
5. Machu Picchu!
6. De 5 uur lange vertraging met de trein! Jammer genoeg doen ze hier niet an 1 uur vertraging = 100% vergoeding!

Vanavond nog één keer Cusco onveilig maken en dan door naar Bolivia!

Hou jullie op de hoogte! Bekijk de foto´s die maken het verhaal levendiger!

Ciao Enrique

  • 15 Oktober 2006 - 05:34

    Akkie:

    Hola Enrique, Zo te horen gaat alles prima in lima (en omgeving). Veel plezier daar en geniet er van! Mijn tijd in Afika is bijna ten einde en lijkt voorbij gevlogen. Hasta luego!

  • 15 Oktober 2006 - 08:45

    Sjamaan:

    Sjamaan zegt, dit klinkt als een goeie trip!

    Veel plezier in Bolivia, Salar de Uyuni is zeker een aanrader, staat vast op jullie programma.

    En probeer alvast een reservering in the Millhouse Hostel in Buenos Aires te maken, té dolle place.

  • 15 Oktober 2006 - 09:02

    Roog:

    He rikken, oude mafkees, ziet er te mAAsterlijk uit! Echt super mooie foto's, ik ben jalours! Ik zou zeggen, blijf genieten en ik ben benieuwd naar de volgende serie foto's en gebeurtenissen.
    Veel plezier in Bolivia, laat je niet ontvoeren,
    de mzzls, Roog

  • 15 Oktober 2006 - 12:46

    Arturo:

    In Peru in de bus een karaoke showtje weggeven. Echt weer iets voor jou Rikken. Mooie foto's ook!

    Disfruta,

    Arturo

  • 15 Oktober 2006 - 13:42

    Wouter O:

    Hey Rikken,

    Ziet er goed uit! Ben jaloers... Moet komende zomer misschien ook maar eens een tripje naar Peru boeken!

    Veel plezier nog!

    Gr. Wouter

  • 16 Oktober 2006 - 13:03

    Merijn:

    Yes Rikken,
    Mooie plaatjes, mooie verhalen en mooie baard baas. Ziet er scherp uit. Mooi dat jullie het zo mooi hebben daar, had ook niet anders verwacht eigenlijk. Spreek je snel tio en enjoy Z.A. X TT

  • 16 Oktober 2006 - 14:05

    Niek:

    He Rikken, lekker hoor ik ga eind januari naar new zeeland, voor een dikke maand, hier heb ik ook erg veel zin in

    groeten aan marijn en jezelf,

    laterz Niek

  • 18 Oktober 2006 - 07:02

    Marly:

    Enrique, je foto's zijn nog maffer dan je verhalen...
    x

  • 18 Oktober 2006 - 10:55

    RICHARD:

    Hallo Erik'
    Ik zie dat je het goed naar je zin hebt.Ga zo door.Hier alles goed. Ik heb de foto's bekeken Je zult veel te vertellen hebben. A.s zondag nec-vites . Groetjes en knuffel
    pa en ma

  • 18 Oktober 2006 - 18:37

    Mahid:

    Ik denk aan je..... Liefs Mahid

  • 19 Oktober 2006 - 07:43

    Marieke:

    Hi Erik

    Eigenlijk maar een woord: STIKJALOERS!!!

    Maar wel mooie verhalen en wat een vette foto van de MachuPicchu.

    x marieke

  • 19 Oktober 2006 - 19:23

    Koen V K:

    Ziet er zeer goed uit daar Erik!!! Lijkt me strak plan om die Inka Trail ook nog een keer te doen. (moet toch nog terug naar Z-Am)coole reis verder en grtzzzz uit arnhem

  • 21 Oktober 2006 - 09:13

    Merel Schokker:

    Hey rikken,
    Que Vida!!!
    mooie verhalen en vooral ook beelden.
    tot snel weer in NL
    un besazo
    merel

  • 23 Oktober 2006 - 09:25

    Elise:

    He big brother.
    Cool reisverslag en leuke site! Kan jouw slaapzak die extreme temperaturen wel aan;)?
    have fun
    xxx elise

  • 26 Oktober 2006 - 15:32

    Bas:

    He Rikki!

    Mooie verhalen en foto's allemaal! Alleen die baard...GADVER :P Hehe! Mooi man!

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal...

    Nieuwtje: Basje woont ff tijdelijk paar maandjes bij pa & ma in H-city! Jawel!! Pff...ivm toenemende RSI-klachten moest ik deze beslissing nemen. Wennen, maar wel te doen thuus...

    Maak er nog een mooie tijd van!

    Groet'n Bas

  • 28 Oktober 2006 - 09:34

    De Familie:

    hey eertje hier je lieve huhm familie rikken uit ewijk

    zo te horen heb je het wel naar je zin geniet er dan ook maar lekker van

    heel veel liefs en een kus van ons

  • 01 November 2006 - 11:33

    Richard:

    Hoe was het met de rimboe-tocht in Bolivia. Kan je met de tefoon niet bereiken
    Alles goed?

    kus pa en ma

  • 01 November 2006 - 12:05

    Jos Mijland:

    Beste erik,

    Hoe gaat het nu verder. We horen niets en kunnen ook niets lezen. Pa en Ma zijn vertwijfeld, ik troost ze elke dag. Benieuwd naar jullie verdere ervaringen.

    Voor dit moment,

    Groet,

    Jos en Riet en Pa die hier naast mij staat.

  • 01 November 2006 - 16:42

    Eva:

    Prachtige foto's!! Je bent veranderd zeg, nog steeds mooie man hoor ;)
    Geniet!
    Liefs Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 December 2006

Terug in Nederland

16 November 2006

Manejar el camion en Argentina!

04 November 2006

Bienvenidos en el país del Evo Morales!

15 Oktober 2006

Bienvenidos en Cusco!

30 September 2006

Bienvenidos en Latina America!!!

Actief sinds 22 Sept. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 13980

Voorgaande reizen:

24 September 2006 - 08 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: